L'Hotel Bagués reafirma el seu vincle amb la ciutat i el modernisme a través de la nova col·lecció d'art “Joies de l’Art Nouveau”

Hotel Bagués 5*: una joia històrica a La Rambla de Barcelona

L'hotel reafirma el seu vincle amb la ciutat i el modernisme a través de la nova col·lecció d'art “Joies de l’Art Nouveau”.

Situat en ple centre de Barcelona, l'Hotel Bagués 5* ha estat profundament vinculat a la ciutat i al modernisme a través de l'art.

27 joies de l’Art Nouveau

Jordi Clos, presenta a la Sala-Museu de l'Hotel Bagués 5* una col·lecció de 27 gerros que capturen l'essència del moviment artístic de l'època modernista (finals del segle XIX i principis del XX).

D'aquests, la meitat són obres del canviat de nom artista Émile Gallé, mentre que les restants són d'altres artistes contemporanis, com Paul Nicolas d’Argental o Charles Schneider, els quals es van formar en els prestigiosos tallers de vidreria Gallé o de Baum a Nancy, França. Altres artistes presents són de la fàbrica de Saint-Denis creada per François Theodore Legras (1839- 1916), la de la marca Arsall (Weisswasser, Alemanya) i la de La Rochère, la vidrieria tradicional més antiga d'Europa. Aquestes obres, en el seu conjunt, són un tresor cultural que anys enrere van adornar les sales d'una distingida família noble madrilenya, abans de ser reunides per a aquesta exposició única.

La diversitat i complexitat de la tècnica emprada en aquestes peces és sorprenent: des del meticulós gravat a l'àcid fins al repujat en estany, passant per la delicada tècnica de la "marqueteria", on els artistes aplicaven elements decoratius de vidre sobre la peça encara calenta. Cada obra és testimoni del domini artístic i la innovació tècnica del seu creador, reflectint una habilitat i una cura meticulosa en la seva elaboració.

Malgrat ser obres de diferents autors, totes elles s’adhereixen sota dos conceptes clau: la naturalesa i l'abundància del color. En els gerros s'aprecien paisatges idíl·lics amb llacs, muntanyes i boscos, així com animals i sobretot plantes, els artistes van aconseguir plasmar en les seves obres un món de bellesa natural.

Trobaven la inspiració al “jardí botànic” que va instaurar Gallé en el seu propi taller de producció artesanal, d'aquesta manera, ell i els altres mestres artesans tenien a la seva disposició models reals amb els quals poder guiar-se i plasmar a la perfecció els elements característics de cadascuna de les flors en les seves obres. Entre les espècies identificades figuren orquídies, roses, gladiols, pendents de la reina, glicines, la flor de Pasqua, clemats, raïms, cards, falgueres, vesc o grèvol.